Je bent klaar voor een ontspannen way of life

Klaar voor meer rust, balans én tijd voor jezelf

Als ontspancoach, implementatie-expert en ervaringsdeskundige gun ik het je zo om moeitelozer te leven en sta ik te popelen om je daarbij te begeleiden.

Wat past jou?

Direct aan de slag met behulp van ons coachingprogramma. Liever eerst een keer sfeerproeven tijdens een Ontspan-LAB. Of liever één-op-één aan de slag met een terugkerend thema/ blokkade tijdens een Deep dive sessie?

Ontspannen way of life

Ons coachingprogramma

Deep dive

1-op-1 coaching waarin we terugkerende blokkades verlichten.

Ontspan-LAB

Als nieuwsgierige onderzoekers ontspan-experimenten testen zodat je ervaart en leert wat jou past.

Ontspannen way of life

Coachingprogramma.

Deep dive

1-op-1 coaching

Ontspan-LAB

Samen ontspan-experimenten testen

Ontspannen way of life

In dit unieke programma leer je alles over ontspannen leven. Je ontdekt hoe je ontspannen moeiteloos integreert in je drukke agenda.

Je krijgt een half jaar toegang tot 12 online lessen (6 modules) rondom ontspannen. Iedere les bestaat uit leren, doen, ervaren en reflecteren. Je bepaalt zelf in welk tempo je de thema’s doorloopt.

Twee keer per maand is er online groepscoaching. Zo’n sessie bestaat uit deze onderdelen:

  • Deel je inzichten en stel je vragen
  • Duik dieper in de thema’s
  • Ervaar verschillende manieren van ontspannen

Na de 12 lessen maak je een afspraak voor de ‘Deep dive’. Samen met Saskia bespreek je waar je nu staat, wat je verlangt, welke blokkades je ervaart en welke ondersteuning je nodig hebt. Daarna gaan we aan de slag met een blokkade of blokkades.

Dit programma start in de week van maandag 9 januari 2023. Voorafgaand aan de start heb je een intake met Saskia. Dag en tijdstip van de online coachingsessies worden begin januari bepaald.

Meer weten over dit programma? Boek een oriëntatiegesprek en stel je vragen aan Saskia.

Deep dive

Je bent een doener en zoekt naar balans in je leven. Je loopt vast en wilt daar nu écht iets aan veranderen.

Telkens loop je tegen een obstakel aan:

  • chaos in je leven waardoor je altijd moe bent
  • twijfel of je werk wel is wat je echt wilt
  • je wilt ontspannen, maar weet niet wanneer en hoe

Tijdens de Deep dive ontdek je waarom je vastloopt. Je leert een manier om met blokkades om te gaan. Saskia stemt zich af op jou, ze luistert, voelt en ziet en coacht jou intuïtief langs de blokkades.

Vier weken na de Deep dive spreek je Saskia een uur telefonisch. Je kijkt dan terug op de sessie, bespreekt hoe het met je gaat en wat je nog nodig hebt.

Ontspan-LAB

In het Ontspan-LAB ervaar je onder begeleiding verschillende manieren van actief en passief ontspannen voor thuis. Hierdoor ontdek je wat bij je past en ben je in staat ontspannen in je leven te integreren.

Het Ontspan-LAB is perfect voor jou als je een nieuwsgierige doener bent, die continu AAN staat, waarbij het niet lukt te ontspannen.

Dit brengt een sessie in het Ontspan-LAB

Op ontspannen wijze krijg je inzicht in hoe ontspannen wel voor je werkt:

  • Je begrijpt waarom het niet lukt te ontspannen
  • Je ervaart welke manieren van ontspannen bij jou passen
  • Je oefent met actief en passief ontspannen
  • Je ontdekt hoe je rust, ruimte en moeiteloosheid in je leven brengt
  • Je leert hoe je ontspannen integreert in je leven

Hoe ziet het programma er uit?

We bespreken theorie uit een thema van het ontspanprogramma Ontspannen way of life en delen ervaringen.

Vervolgens testen we als nieuwsgierige onderzoekers in het Ontspan-LAB verschillende manieren van actief en passief ontspannen. Ontspan-experimenten noemen we dat. Niet om er iets van te vinden, maar om te ervaren wat de experimenten met ons doen.

  • Wat ervaar je qua gevoel in je lichaam?
  • Welke gedachten merk je op?
  • Welke emoties komen langs?
  • En volg je jouw impuls of houd je je in?

Als je ontspannen bent, neem je meer op en onthoud je beter. Doordat we in een kleine groep werken, in een veilige setting, voel en ervaar je welke ontspan-experimenten bij jou passen. Thuis pas je deze kennis op jouw manier toe in je leven: moeiteloos en ontspannen.

Ontspannen en verrijkt ga je naar huis.

De beloftes van de Ontspan Academie:

  • je vindt rust, balans en tijd voor jezelf
  • je leert ruimte innemen en grenzen aangeven
  • je reageert rustiger, redelijker en geduldiger
  • je energiebalans stabiliseert
  • je leert lief voor jezelf zijn
  • je voelt je fit
  • je ervaart moeiteloosheid in je leven

Wist je dat:

  • Continu AAN-staan niet alleen jouw lichaam tijdelijk uitput, maar ook zorgt voor slijtage van bijvoorbeeld je vaten en je hart?
  • Het negeren van lichaamssignalen als gevolg van spanning en stress het risico vergroot op burn-out, angststoornissen en depressies?
  • Continu AAN-staan maakt dat je mentale verwerkingscapaciteit steeds meer afneemt, waardoor je prestaties verslechteren en daarmee een grote negatieve impact hebben op je carrière of de continuïteit van je onderneming?
  • Continu AAN-staan voer is voor je vileine inner critic die jouw basisvertrouwen en je veerkracht laat afbrokkelen?
  • Deze inner critic ook jouw gedachten en gedrag naar je omgeving beïnvloedt en je steeds sneller uit je slof schiet? Je steeds vaker botst met collega’s en je familie, waardoor op werk én thuis ook de spanning oploopt?

Jouw leven wordt een opeenstapeling van MOETEN in plaats van SPELEN en GENIETEN.

Stel je voor dat:

  • Jij je stresssignalen herkent en weet welke manieren van ontspannen voor jou werken.
  • Jouw basisvertrouwen en veerkracht toenemen.
  • Jij met plezier leeft en samenwerkt.
  • Jij het leven vanuit vertrouwen tegemoet treedt en de teugels loslaat waardoor speelsheid, creatiekracht en vreugde vrijkomen.
  • Jij je fit en opgeruimd voelt en met gemak prioriteiten stelt.
  • Jij als rolmodel voor je kinderen, familie, vrienden en collega’s meer rust en ruimte creëert om te zijn wie je bent en hoe je je voelt.

Maar misschien denk je dat het nog wel meevalt…

Dat je het nog wel recht kan trekken met een keer vroeg naar bed of een rondje wandelen.

Je realiseert je wellicht nog niet hoe schadelijk continue stress is voor jouw lichaam, omdat je simpelweg de basiskennis niet hebt. Je weet eigenlijk niet welke lichaamssignalen je kunt lezen en hoe dan te acteren. Ook heb je geen idee van de vele ontspanmogelijkheden die je altijd tot je beschikking hebt en denk je zuchtend ‘ik moet eerst daar heen, of dat kopen of die specialist vragen voordat ik kan ontspannen’. Of je weet als persoon die continu AAN staat überhaupt niet wat werkt om te ontspannen.

Hoe zou het voor je zijn, als:

  • Je begrijpt hoe spanning en ontspanning werken voor je lijf, hoofd en gedrag, zodat je bewust bent van wat je kan doen om balans te creëren?
  • Je lichaamssignalen herkent en je aandachtspier zo is getraind dat je voelt wat je nodig hebt in het moment?
  • Je een verscheidenheid van laagdrempelige, direct toegankelijke ontspanmogelijkheden tot je beschikking hebt die bij jou en jouw leven passen?
  • Je inzicht hebt in het effect van jouw gedachten op je gedrag en gemoedstoestand?
  • Ontspannen als een tweede natuur geïntegreerd is in jouw dagelijkse activiteiten?

Grijp op tijd in!

Leer rust te nemen in je dagelijks leven voor een gezonder leven.

Burn-out en overspannenheid in Nederland

  • Burn-out is beroepsziekte nummer 1 in Nederland.
  • Eén op de zes medewerkers in Nederland heeft burn-outklachten en het aantal medewerkers dat uitvalt vanwege overspannenheid- en burn-outklachten blijft stijgen
  • Eén op de vijf Nederlanders geeft aan zó gestrest te zijn, dat echt ontspannen niet lukt.
  • 37% geeft werkdruk of werkstress als reden van verzuim
  • Zowel vóór als tijdens de coronacrisis ervaart 10% van de werknemers een disbalans in werk en privé
  • Als we niets doen, valt in 2030 een kwart van de werkenden uit door stress
  • Door de coronacrisis dreigt 66% van de Nederlandse mkb-ondernemers uit te vallen door burn-out. Vóór de coronacrisis was dit 15%.

Bron: TNO, Arbo Unie, NCPBS en VMC

Ervaringen van anderen

Ervaringen van anderen

Plan direct jouw intake in…

en begin met voor jezelf te zorgen.